Students should be able to:
1. Demonstrate ethical and legal skills in performance throughout clinical teaching.
2. Develop skills in providing nursing care to individuals, at various levels of provision, in a Health Service / Unit;
3. Demonstrate skills of critical analysis of practices promoting professional development.
Competences
This course contributes with knowledge and skills for the development of general competences expected of graduates in Nursing from the University of the Azores (Cf. https://cutt.ly/ag7ifqt ) with regard to: Instrumental General Competencies – 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, & 12; Interpersonal General Competencies - 13, 14, 15, 16, 17,18,19 & 20; Systemic General Competencies – 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 & 28; Competências do Enfermeiro de Cuidados Gerais / Ordem dos Enfermeiros – A1 & A2; B1, B2, B3, B4, B5, B6 & B7; C1, C2 & C3
Generalist Nursing care (in Primary and / or Hospital Health Care contexts)
Information available soon.
Buresh, B.; Gordon, Susanne (2014). Do Silêncio à voz. Loures: Editora Lusociência – Edições Técnicas e Científicas.
Carpenito- Moyet L. (2012). Diagnósticos de enfermagem: aplicação à prática clínica. (13ª ed.). Porto Alegre: Artmed Editora S.A..
Decreto-lei nº 161/96 – Regulamento do Exercício Profissional dos enfermeiros. D.R., 1ª série – A, nº 205, 4/9/1996.
Monahan, F. D.; Sands, Judith K.; Neighbors, M.; Marek, Jane F.; Green, C. J. (2015). PHIPPS – Enfermagem médico-cirúrgica: perspetivas de saúde e doença. Loures: Lusodidacta.Néné, M.; Batista M. A.; Marqes, R. (2016). Enfermagem de Saúde
Stanhope, M; Lancaster, J. (2011). Enfermagem de saúde pública. 7ª ed. Loures: Lusodidacta.
01060768
27