1. Saber comunicar melhor e mais eficazmente em diferentes contextos.
2. Tomar consciência dos diferentes níveis de significado de um enunciado.
3. Estar ciente do quanto é possível realizar através da linguagem.
4. Entender que a comunicação se faz em grande parte pelo recurso a meios não verbais.
5. Compreender o modo como nas suas diferentes vertentes a comunicação se adaptou às novas tecnologias.
Information available soon.
The course has an important theoretical component (30h) – which includes the presentation of the main theoretical concepts and the presentation of theories – and a more practical component (30h), where students are asked to solve multiple exercises using the concepts and theories introduced before. Students will also be asked to present examples appropriate to the content taught.
GREEN, Georgia. M., 1989, Pragmatics and natural language understanding. 2.ª ed., 1996, Hillsdale, NJ: Lawrence Erbaum Associates.
GRUNDY, Peter, 1995, Doing pragmatics. London: Edward Arnold.
HORN, Laurence e Gregory Ward (Eds.), 2004, The handbook of pragmatics. Oxford: Blackwell Publishers.
MEY, Jacob L., 1993, Pragmatics: an introduction. 2.ª ed., 2001, Oxford: Blackwell Publishers.
SMITH, Ronald D., 2002, Strategic planning for public relations. 3.ª ed., 2009, Nova Iorque: Routledge.
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